...de mi a jelszó a mailszerveren?

2008.11.18. 08:58 | Darren79 | Szólj hozzá!

Évek óta használom az XMail-t, ismerem minden nyűgjét, baját, előnyét, hátrányát satöbbi. Az egy dolog, hogy nem volt hajlandó fordulni (mert őt kivételesen nem csomagból szoktam telepíteni), mert kell neki a libssl forrás, azt meg ugye elfelejtettem, és igaz, hogy kibökte a hibaüzenet a szememet, de ennyi kialvatlanság után már azt sem vettem volna észre, ha egy strucc ül az orromra.

Volt ez a hétvégi mizéria a szerverrel, úgyhogy az nekem aztán remek, hogy az XMail is elment vadászni. De addig is kellett helyette egy másik. :-) Na, ugye a /var elszállt, az XMail meg ott csücsült, useradatokkal, minden egyébbel. Pl. jelszavakkal.

A postafiókok és kezelt domain-ek egy részét a backup könyvtárak alapján vissza tudtuk hozni (nem mindet, de sokat), de alias-okat már nem. Ez utóbbit felvittem manuálisan, domainalias-okkal együtt.

Na de a jelszavak... Hát egy nagyon tré trükköt kellett bevetni: leloptam a POP3 password-öket, amelyekkel login-olni próbálnak a szerverre, és az alapján állítottam vissza őket.

Hát izé... szerintem vicces megoldás. Kevésbé lett volna vicces, ha jó lett volna a backup. De nem volt jó, és slussz.

Újabb kihívás volt. Lesz is még a hétvégi szerverbéli recessziós hullám miatt. :-) Amúgy is aktuális... de nem politizálok.

A bejegyzés trackback címe:

https://hwsw.blog.hu/api/trackback/id/tr89774901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása