ProFTPd vs. MySQL

2008.11.19. 10:29 | Darren79 | Szólj hozzá!

Elérkeztem az utolsó szíváshoz a szervertelepítésben. FTP. Nálam adatbázisból authentikált, nem LDAP-ból, vagy UNIX user-ekből.

Soha nem telepítettem csomagból a ProFTPd-t (hanem fordítottam source-ból), mert messze nem volt up-to-date. De most megnéztem, és azt láttam, hogy relative friss, 1.30-as van, 19-es build-del.

Nosza, apt-get indul, hozzá a mysql-modul, eg minden földi jó. A daemon indítása után no connection. Na hát emmegmostanmiaszósz. Log-ban semmi, se SysLog-ban, sehol. Na, hát akkor debug mode-ban indul. Hát ott se sokminden megy.

Kiszedtem a komplett modul-betöltést. Nahát! Megy! Tehát valamelyik modul okozta. Remek, most már csak ki kell találni, hogy melyik. Egyből beletrafáltam: a PostgreSQL-modul nem szereti, ha mellé van töltve a MySQL, mert akkor a mod_sql nem tudja, hogy melyiket használja. Úgyhogy szépségesen kivettem a mod_pgsql-t, és máris ment, az FTP adatbázis backup-ból visszaállt, jogosultságok pedig úgy lettek tar-ral tárolva, hogy azok is mentésre kerüljenek.

Minden jó, ha a vége jó!

A bejegyzés trackback címe:

https://hwsw.blog.hu/api/trackback/id/tr96777374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása